Köp- och leveransvillkor

Fraktkostnad

Fraktfritt vid beställning över 995 kr. Order under 995 kr debiteras med 95,- i fraktkostnad.

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout
 
Klarna Checkout erbjuder betalningsalternativ som faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. 

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vid varje alternativ kommer villkoren upp. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Se https://www.klarna.com/se/villkor-2/ (länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

 

Personuppgiftsförordningen, GDPR

25 maj 2018 träder den nya personuppgiftsförordningen GDPR i kraft. Det här innebär för dig som kund att dina personuppgifter behandlas säkrare. Du har som kund rätt att få ändra dina personuppgifter om de är felaktiga, att bli upplyst om vilka personuppgifter vi har om dig samt att bli bortglömd, dock styr bland annat bokföringslagen över detta.

 

För att kunna erbjuda våra tjänster och varor behöver vi dock samla in viss personlig information. Vid beställning samtycker du till att vi spar de personuppgifter vi behöver för att slutföra din beställning. Dina personuppgifter används endast i syfte att skicka eller kontakta dig angående din beställning.

 

Datapolicy från våra samarbetspartners Wikinggruppen, som tillhandahåller vår webb-butik, och Klarna, som sköter betalningen i vår webb-butik, hittar du här:

https://wikinggruppen.se/integritetspolicy/

https://www.klarna.com/se/dataskydd/

 

SMS-utskick/mail-utskick

Det mobilnummer/den mailadress du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering/mail-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Reklamation/ångerrätt/tvister

  • ReklamationReklamationsrätten är 3 år. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man nya delar eller ny produkt, däremot gäller inte reklamationsrätten vid förslitningsskador. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: http://Konsumentverket.seKontakta oss vid reklamation. 
  • Ångerrätt: Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Ångerrätt gäller ej vid specialbeställda varor). Du står för transportrisk, transportkostnad och ev. returavdrag på varan/varorna som du ångrat köpet på. Returavdrag kan ske om varan hanterats oaktsamt och inte går att sälja vidare till fullpris. Ångrar du ett köp så kontakta oss för mer information. Vid retur vill vi att ni skickar med DHL till utlämningsställe: HOSJÖ SPEL OCH TOBAK, Centralvägen 27, 791 46 Falun eller med Posten till utlämningsställe/ombud: HEMKÖP FALUN, HOSJÖ, Centralvägen 7, 791 46 Falun eller leverans direkt till vår butik. Vi har ingen möjlighet att åka till övriga utlämningsställen. Kom ihåg att fylla i våra uppgifter som mottagare!

    Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. Länk till konsumentverkets ångerblankett (är dock inte nödvändig att fylla i och skicka med returen): http://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblanket

  • Tvister: Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamations Nämndens rekommendationer.

 

Leverans

  • Leveranssätt/Delleverans: 

    Vi skickar beställningar med Schenker/DHL/Posten. Mindre paket hämtas ut vid närmaste utlämningsställe, större paket (ex. toaletter) levereras direkt hem till dig. Vi kan komma att dela upp din beställning vid beställning av flera produkter. Vissa produkter skickas direkt från grossist/leverantör. Om du har önskemål om vilket leveranssätt du föredrar så konakta oss innan/strax efter beställning!

  • Utlämning/hämtning av beställning:

    Vid utlämning av paket behövs i regel beställarens legitimation och hämtar någon annan ut/tar emot ditt paket behövs i regel beställarens och budets legitimation. Detta är för din säkerhet, så inte någon annan kan ta ditt paket. Detta är ingenting vi styr över eller kan ändra på.

  • Skador på paket: Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller aktuell transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

  • Leveranstid: Normal leveranstid för lagervaror är cirka 2-5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Varor som ej lagerförs har längre leveranstid, se beräknad leveranstid vid respektive vara. Vi tar inte ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. 

  • "Hämtas i butik": Vid val "Hämtas i butik" hämtas varorna i vår butik på Centralvägen 30 i Falun.

 

Ej uthämtade paket

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Beställning utanför Sverige/av personer under 18 år

Om du som bor utanför Sverige vill beställa varor så var vänlig och kontakta oss för att få pris- och leveransuppgifter innan du gör din beställning. Annars kan onödig fraktkostnad tillkomma i efterhand.

Vi säljer inte varor till personer under 18 år.

 

Övrigt

Tyvärr kan vi inte skicka paket där adressen är en Box eller till företagspostnummer.

 

Med reservation för felaktiga priser och produktändringar.

 

Senast ändrad 2018-05-21 (Ändrade PUL mot GDPR) (JE)