Köp- och leveransvillkor

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är 79:- på alla beställningar.

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

 

Hur returnerar jag en vara?

Om du inte är nöjd med din vara är du välkommen att returnera den inom 14 dagar från att du mottagit varan! Detta förutsatt att varan är oanvänd och i sin originalförpackning. Returavdrag kan ske om varan hanterats oaktsamt och inte går att sälja vidare till fullpris. Originalförpackning ska inte brytas.

När vi fått varan i retur krediterar vi din betalning, minus ursprungsfrakten (för närvarande 79,-). Detta då ursprungsfrakten är en tjänst som används när vi skickar din beställning till dig och därmed förbrukas.

  • Kontakta oss och meddela att du vill göra en retur.
  • Om du vill ordnar vi med retursedel med DHL. Då mailar vi dig ett sändningsnummer som du uppger hos valfritt DHL-ombud och så skriver de ut retursedel och ombesörjer returen. Avgiften för detta dras också av på din kreditering. Priset varierar beroende på vikt/storlek och meddelas dig innan bokning. Exempelvis kostar ett WC-lock ca 90-125:- att returnera.
  • Om du hellre vill ombesörja returfrakten själv vill vi att du skickar med DHL till utlämningsställe: HEMKÖP HEDEMORA, GUSSARVSGATAN 23, 776 32 HEDEMORA eller med Posten till utlämningsställe/ombud: ICA SUPERMARKET HEDEMORA, ÅKARGATAN 11, 776 30 HEDEMORA eller leverans direkt till vår butik: Bad & Toaspecialisten, HAMRE 68, 776 90 HEDEMORA. Vi har ingen möjlighet att åka till övriga utlämningsställen. Kom ihåg att fylla i våra uppgifter som mottagare, INTE ombudets!

 

Om varan du fått är trasig/går sönder ska du istället reklamera den. Se mer i stycket om Reklamation/tvister.

 

Reklamation/tvister

 

Leverans

  • Leveranssätt/Delleverans: Vi skickar beställningar med DHL/Postnord. Små paket skickas med Posten Varubrev och levereras om möjlighet finns i din brevlåda ananrs lämans det vid dörren. Lite större paket hämtas vanligtvis ut vid närmaste utlämningsställe. Större paket (ex. toaletter) levereras direkt hem till dig. Vi kan komma att dela upp din beställning vid beställning av flera produkter. Vissa produkter skickas direkt från grossist/leverantör. Om du har önskemål om vilket leveranssätt du föredrar så konakta oss innan/strax efter beställning!

  • Utlämning/hämtning av beställning: Vid utlämning av paket behövs i regel beställarens legitimation och hämtar någon annan ut/tar emot ditt paket behövs i regel beställarens och budets legitimation. Detta är för din säkerhet, så inte någon annan kan ta ditt paket. Detta är tyvärr ingenting vi styr över eller kan ändra på.

  • Skador på paket: Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller aktuell transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Upplever du det som omständligt att direkt kontakta transportören så kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Leveranstid: Normal leveranstid för lagervaror är cirka 2-5 dagar beroende på var i landet du bor. Under högsäsong kan det ta längre tid. Varor som ej lagerförs har längre leveranstid, se beräknad leveranstid vid respektive vara. Vi kan tyvärr inte ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. 

  • "Hämtas i butik": Vid val "Hämtas i butik" hämtas varorna i vår butik i Hedemora; Hamre 68.

 

Ej uthämtade paket

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Att inte hämta ut sitt paket är inte ett sätt att utnyttja ångerrätten.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout
 
Klarna Checkout erbjuder betalningsalternativ som faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. 

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vid varje alternativ kommer villkoren upp. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Se https://www.klarna.com/se/villkor-2/ (länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

 

Personuppgiftsförordningen, GDPR

25 maj 2018 träder den nya personuppgiftsförordningen GDPR i kraft. Det här innebär för dig som kund att dina personuppgifter behandlas säkrare. Du har som kund rätt att få ändra dina personuppgifter om de är felaktiga, att bli upplyst om vilka personuppgifter vi har om dig samt att bli bortglömd, dock styr bland annat bokföringslagen över detta.

 

För att kunna erbjuda våra tjänster och varor behöver vi dock samla in viss personlig information. Vid beställning samtycker du till att vi spar de personuppgifter vi behöver för att slutföra din beställning. Dina personuppgifter används endast i syfte att skicka eller kontakta dig angående din beställning.

 

Datapolicy från våra samarbetspartners Wikinggruppen, som tillhandahåller vår plattform, och Klarna, som sköter betalningen i vår webb-butik, hittar du här:

https://wikinggruppen.se/integritetspolicy/

https://www.klarna.com/se/dataskydd/

 

SMS-utskick/mail-utskick

Det mobilnummer/den mailadress du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering/mail-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Beställning utanför Sverige/av personer under 18 år

Om du som bor utanför Sverige vill beställa varor så var vänlig och kontakta oss för att få pris- och leveransuppgifter innan du gör din beställning. Annars kan onödig fraktkostnad tillkomma i efterhand.

Vi säljer inte varor till personer under 18 år.

 

Övrigt

Tyvärr kan vi inte skicka paket där adressen är en Box eller till företagspostnummer.

Vi försöker i mesta möjliga mån att återvinna emballage, detta innebär att ytteremballaget inte alltid stämmer överens med det du beställt. Vi gör detta för att dels spara på miljön, dels för att spara in kostnader som emballage medför så vi kan hålla ned fraktpriset för våra kunder.

Att tänka på; färgen på en produkt som visas digitalt kan skilja sig åt från verkligheten, detta beror på alla datorer har olika inställningar. Vi använder leverantörens egna produktbilder i de fall det finns att tillgå.

 

Med reservation för felaktiga priser och produktändringar.

 

Produkter