-Hur skickas mitt paket?
Små paket med vikt upp till 500 gram skickas med Postnords tjänst Varubrev. Ditt paket levereras till din brevlåda och får det inte plats i brevlåda/brevinkast så lämnar Postnord ditt paket vid dörren. Enstaka leveranser hämtas ut hos ombud, du får då avisering på det telefonnummer du uppgett vid beställning.
Större paket skickas med DHL till DHLs ombud. När paketet kan hämtas får du en avisering på det mobilnummer/den mailadress som du uppgett i din beställning.
Vissa paket skickas direkt från tillverkaren/leverantören och då skickas det oftast hem till din dörr.
Hemleverans kan ordnas mot extra kostnad, kontakta oss för prisuppgift.
-Hur lång tid tar det innan jag får mitt paket?
Beställningar av lagerförda varor skickas vanligtvis samma vardag om beställningen inkommer före 12.00. Vissa varor har vi i extert lager hos grossist och då skickas de vanligtvis dagen efter beställning.
Normal leveranstid för både Postnord och DHL är 1-3 vardagar, lite beroende på var i landet man bor.
-Vad kostar frakten?
Frakten kostar 79:- oavsett hur mycket man beställer.
-Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Om du inte är nöjd med din vara är du välkommen att returnera den inom 14 dagar från att du mottagit varan! Detta förutsatt att varan är oanvänd och i sin originalförpackning. Returavdrag kan ske om varan hanterats oaktsamt och inte går att sälja vidare till fullpris. Originalförpackning ska inte brytas.
När vi fått varan i retur krediterar vi din betalning, minus ursprungsfrakten (för närvarande 79:-). Detta då ursprungsfrakten är en tjänst som används när vi skickar din beställning till dig och därmed förbrukas.
-Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Har du beställt från oss och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss så fakturerar vi dig 350 kr för ursprungsfrakt, returfrakt samt vårt arbete med hantering av varorna. Att inte hämta ut sitt paket är inte ett sätt att utnyttja ångerrätten.
-Varan jag beställde är trasig eller fungerar inte som den ska.
Om varan du beställt är trasig, går sönder eller inte fungerar som den ska så kontaktar du oss så snart som möjligt. Fota skada och maila bilder, ordernummer och kontaktuppgifter.
-Jag vet inte vilken modell jag har eller vilken reservdel jag behöver.
Om du behöver hjälp med någon reservdel är du välkommen att kontakta oss! För att exemplvis identifiera vilken toalettmodell du har så maila gärna ett par bilder på din toalett, en bild på spolknappen och en bild på hela toaletten. Då kan vi se modell och vilka reservdelar som behövs.
-Kan jag bara betala med Klarna?
Om du inte vill betala genom Klarna kan du även Swisha oss direkt. Kontakta oss för mer info.
-Jag ska beställa en billig produkt och tycker att det blir dyrt med frakten.
Vi kan även packa och skicka lättare, mindre produker med vanlig postgång. Då blir exempelvis frakten 40:- för brev under 50 gram. Vi vill dock helst skicka våra paket så de går att spåra och då är frakten 79:- vid beställning under 995:-.
-Hur tänker ni kring packmaterial?
Vi återanvänder så mycket packmaterial som möjligt. Det kan innebära att du får din beställning i emballage som använts när varor skickats till oss från leverantörer.